Menu
info@brockerhealth.nl
Brocker Health
Brocker Health
Brocker Health
Brocker Health

TRX suspension training

TRX suspension training

‘’Make your body your machine’’

TRX
Het verschil met de sportschool is, dat we bij TRX het hele lichaam trainen en geen inidviduele spieren of ledematen. Omdat we tijdens de TRX-trainingen gebruik maken van het lichaamsgewicht, kan je zelf de zwaarte van de oefeningen aanpassen. TRX is voor iedereen. Het is simpel en snel te leren en daarnaast super effectief.

TRX is een trainings methode waarin iedereen voldoening uithaalt. Of het je eerste training is of dat je juist op zoek bent naar een nieuwe uitdaging, met TRX zit je goed.

TRX Fit
Deze training is gericht op het uithoudingsvermogen (cardio). Iedere week maak ik een afwisselend circuit waarin jij in een hoog tempo jouw hele lichaam traint. Hiermee verhoog je jouw uithoudingsvermogen op een effcetieve manier (HIIT). Een uitdagende training!

TRX Strong 
Een echte krachttraining, die gericht is op sterker worden en spiermassa opbouwen. Het is een full body work out, waarbij jij voornamelijk jouw eigen lichaamsgewicht gebruikt. In tegenstelling tot de TRX Fit is er minder afwisseling, maar we trainen alle spiergroepen intensief.

Ik wil een gratis proefles

Bekijk het rooster

Wil je meer weten over TRX Suspension training, hieronder volgt meer uitleg.

Alle TRX oefeningen zijn opgebouwd uit 7 fundamentele bewegingen om jouw training echt functioneel te maken:

  1. Push
  2. Pull
  3. Plank
  4. Rotate
  5. Hinge
  6. Lunge
  7. Squat

TRX Suspension afstellingen:

De TRX suspension kan je op verschillende manieren afstellen. Hieronder vind je een overzicht van de gebruikte afstellingen in de training.

  • Fully shortend (FS)—gebruikt bij incline oefeningen
  • Short (S) – meest gebruikt bij oefeningen voor de rug (o.a. Rows)
  • Long (L) – gebruikt voor chest oefeningen  (o.a. Chest Press)
  • Mid Length (M) – bedoelt voor andere staande oefeningen ( o.a. Triceps Press)
  • Mid Calf (MC) – bedoelt voor oefeningen op de grond  (o.a. Plank)

TRX Suspension body positions

Er zijn 6 lichaamsposities die we gebruiken bij het trainen met de TRX suspension.

Standing

  1. Facing – Facing anchor point
  2. Facing Away – Facing away from anchor point
  3. Sideways – Sideways to anchor point

Ground

  1. Facing Floor – Prone, facing floor with toes in foot cradles
  2. Facing Up – Supine, facing up with heels in foot cradles
  3. Side Lying – Lying sideways, with feet in foot cradles

Het TRX ankerpunt hoort tussen de 210 cm en 270 cm te hangen

Bij elke TRX oefening zal de instructeur aangeven welke afstelling en welke body positie je moet gebruiken tijdens de oefeningen.

The 6 TRX SINS

Tijdens de TRX trainingen zijn er 6 sins.

  1. Starting incorrectly
    Zorg dat de TRX goed is afgesteld en je begin houding/positie goed is. zodat je dit tijdens de oefening niet hoeft aan te passen.
  2. Stopping
    We stoppen niet tijdens de oefening. Is de oefening te zwaar, pas heel simpel de hoek van je lichaam aan en maak de oefening lichter of zwaarder. We stoppen als we klaar zijn.
  3. Sawing
    Het is niet toegestaan om de handvatten los van elkaar te bewegen(zagen). Als dit gebeurt, pas dan de hoek van je lichaam aan.
  4. Scraping
    Tijdens de oefeningen mag de TRX niet langs je armen schrapen. Om dit te voorkomen duw je, je handen omhoog tijdens de oefening.
  5. Slaking
    Als de TRX verslapt, verslap jij ook. Houd continu spanning op de TRX banden tot de oefening voorbij is.
  6. Sagging
    Als je moe wordt, is het moeilijker om een goede lichaamspositie te houden. Blijf je core aanspannen en zorg er voor dat je heupen niet zakken.

Ik wil een gratis proefles

Beginnen met sporten?

Start goed met FMS

 

Referenties (10)Referentie inzenden? "Ik heb bewust gekozen voor Personal Training bij Dennis. Zijn passie, professionaliteit en oog voor functionele details zorgen ervoor dat 1uur persoonlijke training qua effectiviteit en resultaat gelijk staat aan 4 uur les bij een reguliere school. Het resultaat is een positief motiverend gevoel die zn werking doorzet ver na de les. 5 sterren voor Dennis. "
Beoordeling Beoordeling Beoordeling Beoordeling Beoordeling
willem 21 december 2018
Bröcker Health Dennis Bröcker
06 14 17 15 15
info@brockerhealth.nl

Gym XL
Schiermonnikooghof 21
3826 DK Amersfoort
Sociale Media Volg Brocker Health op Sociale Media. Aanmelden voor nieuwsbrief